Стрибки

Стрибки - обов'язкові елементи одиночного і парного катання. Стрибки поділяються на дві групи:

  • реберні, коли фігурист відштовхується від ребра коника
  •  зубцеві, коли відштовхуються від зубця (шкарпетки).

Зараз фігуристи виконують 6 видів стрибків - тулуп, сальхов, ріттбергер, фліп, лутц, аксель.

Аксель - реберний стрибок зі зміною ноги, що виконується з руху вперед, в силу чого в ньому "не є цілим" число оборотів. Цей стрибок виконують в 1,5 обороту (одинарний), 2,5 (подвійний) і 3,5 обороту (потрійний). Існує стрибок впівоберта, так званий перекидний, або стрибок трійкою, аналогічний стрибка аксель за способом відштовхування. Виконують аксель після потужного розбігу.

Стрибок названий по імені норвезького фігуриста Акселя Паульсена, вперше виконав його в 1882 році.

Сальхов - реберний стрибок зі зміною ноги. Найбільш поширеним варіантом підходу до стрибка є трійка вперед назовні - тому всередину. Інший варіант виконується переступанням, наприклад права вперед всередину, ліва назад всередину. Зустрічається варіант підходу, що починається трійкою назад назовні - вперед всередину з подальшим переходом до поштовхової дузі назад всередину. Цей варіант відрізняється динамічністю, ефектом несподіванки. Стрибок названий по імені шведського фігуриста Ульріха Сальхова, вперше виконав його в 1909 році.

Ріттбергер (петля) - реберний стрибок без зміни ноги. Виконується після ковзання назад на зовнішні ребра. Відрив від льоду відбувається за рахунок збільшення відцентрової сили внаслідок зменшення радіусу поштовховою дуги. Вільної ногою виконується мах вгору назад. Приземлення виконується на зовнішнє ребро тій же ноги, з якої виконувався поштовх в ковзання назад. Цей стрибок названий по імені німецького фігуриста Вернера Ріттбергер, вперше виконав його в 1910 році.

Тулуп - Зубцовий стрибок без зміни ноги. Поштовх виконується після повороту трійкою вперед всередину - назад назовні, потім слід постановка носка коника поштовхової ноги назад в напрямку загального руху. Для поштовху використовують також троечних перехід вперед назовні. Перший спосіб краще при виконанні максимального числа оборотів; другий спосіб забезпечує більш стійке виконання поштовху. За механікою стрибок близький до стрибка сальхов.

Лутц - Зубцовий стрибок без зміни ноги. У вихідному перед поштовхом положенні фігурист ковзає назад назовні по пологій дузі. Вільна нога попереду, однойменна рука кілька відведена назад, погляд звернений вперед. При підготовці до поштовху вільну ногу відводять поруч з опорної тому, а плечі повертають в бік, протилежний обертанню в польоті. «Толчкову» ногу ставлять на лід на відстані двох трьох довжин коника ззаду опорної ноги. В результаті енергійного відштовхування обома ногами фігурист відривається від льоду. Першою залишає лід опорна нога, потім толчкова. Названий на честь австрійського фігуриста Алоїза Лутца, вперше виконав його в 1913 році.

Фліп - Зубцовий стрибок без зміни ноги з позитивним напрямком обертання. Найчастіше цей стрибок виконують після трійки вперед назовні - тому всередину з постановкою коника поштовхової ноги ззаду на зубці. Після повороту трійкою в вихідному перед поштовхом положенні вільна нога і однойменна рука відведені назад, що полегшує подальше обертальний рух верхньої частини тіла. В процесі поштовху до початкового обертанню, отриманого поворотом верхньої частини тіла, додається обертання, що виникає внаслідок «стопорящего» руху зубцями коника поштовхової ноги.

Комбінацією стрибків називають два або більше стрибка, наступними один за іншим і об'єднаних загальним технічним або естетичним задумом.

Каскад є окремим випадком комбінації стрибків без поворотів і зміни ноги між стрибками.

Стрибками в обертання – стрибки в яких обертання триває після приземлення.

У танцях на льоду може бути виконаний стрибок не більше ніж в один оборот тільки одним партнером в один час. Цей стрибок партнери можуть виконувати або взявшись за руки, або окремо, але відстань між партнерами не повинно перевищувати двох витягнутих рук.

Танцювальний стрибок - маленький стрибок не більше ніж в підлогу обороту, використовується для зміни ноги або напряму. Такі стрибки виконують в танцювальній позиції або на відстані не більше 2 витягнутих рук. Обидва партнери можуть виконувати цей стрибок одночасно.

"Підскок" - маленький стрибок без повороту.

Обертання - обов'язковий елемент фігурного катання.

Є три базових позиції:

  • ЛІБЄЛ (вільна нога ззаду, її коліно вище рівня стегна, заклон),
  • сидячи - дзига (верхня частина зайнятої ноги, щонайменше, паралельна льоду),
  • стоячи (будь-яка позиція з витягнутою або майже витягнутої зайнятої ногою, яка не є позицією ЛІБЄЛ),

А також проміжні позиції (всі позиції, які відповідно до даних вище визначень, не є ЛІБЄЛ, дзигою або позицією стоячи).

Обертання повинні мати необхідну мінімальну кількість обертів.

  • У парній комбінації обертань повинна бути, принаймні, одна зміна ноги обома партнерами, не обов'язково виконується партнерами одночасно.
  • У сольній комбінації обертань зміна ноги не обов'язкова.

У танцях на льоду обертання виконується парою разом в будь-якій позиції. Воно виконується на місці, навколо загальної осі, на одній нозі одночасно обома партнерами.

Типи базових позицій в танцювальних вирощених:

  • позиція стоячи (прямо): виповнюється на одній нозі з випрямленою або злегка зігнутою опорною ногою і верхньою частиною корпусу, випрямленою вгору (приблизно вертикально або зігнутою (у вигляді арки) назад або зігнутою убік;
  • позиція сидячи: виповнюється на одній нозі в глибокому приседе з зігнутою опорною ногою і вільною ногою, спрямованої вперед, в сторону або назад;
  • позиція Кемел: виповнюється на одній нозі з випрямленою або злегка зігнутою опорною ногою, корпусом, зігнутим вперед і вільною ногою, витягнутою або зігнутою вгору по горизонтальній лінії або вище.

У танцях на льоду також існують обертальні рухи.

Твізл - поворот на одній нозі з одним або більше оборотом, виконуваний з просуванням по льоду і представляє собою швидке безперервне обертання. Вага залишається на опорній нозі, вільна нога під час повороту може перебувати в будь-якому положенні, після чого вона опускається на лід поруч з опорною ногою для виконання наступного кроку.

Існують чотири різних типи початкових ребер, з яких можуть бути розпочаті твізли:

  • вперед назовні,
  • вперед всередину,
  • тому назовні,
  • тому всередину.

Серії синхронних твізлів - не менше двох твізлов для кожного партнера з не більше ніж трьома невеликими кроками між твізламі.

Серії послідовних твізлів не менше 2 х твізлов для кожного партнера з не більше ніж одним кроком між твізламі.

Рух подібний твізлу - в той час як корпус фігуриста виконує один повний оборот, його опорна нога технічно виконує менш одного обороту, за яким слід крок вперед;

Сольне обертання / пірует - обертальний рух, виконане на одній нозі на місці одним з партнерів (за допомогою або без допомоги іншого партнера) або обома партнерами одночасно (навколо роздільних центрів обертання).

Спіралі - обов'язковий елемент парного і жіночого одиночного катання. Спіраллю називається позиція з ковзанням на одній нозі і вільною ногою (включаючи коліно і нижню частину) піднятою вище рівня стегна. Позиції спіралей розрізняються по зайнятій нозі (права, ліва), ребру (назовні, всередину), напрямку ковзання (вперед, назад) і по позиції вільної ноги (назад, вперед, убік). При виконанні спіралі на льоду залишається слід у вигляді лінії з плавно мінливою кривизною.

Підкрутка - обов'язковий елемент парного катання. У підкрутка партнер виштовхує партнерку вгору, і вона робить в повітрі обертання ізольовано від партнера (як в індивідуальному стрибку, тільки на більшій висоті). Обертання вона набуває за рахунок зусилля партнера і власної угруповання. Партнерка повинна бути спіймана партнером за талію перед її плавним приземленням на лід на хід назад назовні на одній нозі. Партнер також виїжджає з підкручення на одній нозі.

Тодес - обов'язковий елемент парного катання. Партнерка ковзає на одній нозі майже в горизонтальному положенні, а партнер виконує циркуль назад назовні. Партнерка повинна ковзати в Тодесі на чистому ребрі, причому її тіло і голова повинні перебувати близько до поверхні льоду, але партнерка не повинна стосуватися льоду головою або допомагати собі вільною рукою або іншою частиною тіла. Вага тіла партнерки підтримується ковзаючим по льоду ребром ковзана і хватом руки партнера. Партнер повинен знаходитися в центрованої позиції з повністю витягнутою рукою. Будь-який тип позиції вважається рисою, якщо хват партнерів фіксується протягом як мінімум одного обороту. Під час виконання завершальної позиції, коли партнерка знаходиться в положенні самого Тодеса, обидва партнери повинні виконати мінімум один оборот в позиції повного Тодеса, коли коліна партнера явно зігнуті.

 

Існує чотири варіанти Тодеса, які відповідають чотирьом ходам ковзання і їх комбінації:

  • Тодес назад назовні,
  • Тодес вперед всередину,
  • Тодес назад всередину,
  • Тодес вперед назовні.

Викиди - обов'язкові елементи парного катання. Являють собою стрибки, що виконуються за допомогою партнера, який «викидає» партнерку в повітря при відриві, і партнерка приземляється без допомоги партнера на хід назад на зовнішнє ребро.

Підтримки - обов'язкові елементи парного катання і спортивних танців.

У парному катанні підтримкою називається таке спільне рух, при якому партнер, використовуючи стрибок партнерки, піднімає її вище рівня плечового пояса.

 Існує п'ять дозволених позицій:

  • позиція з хватом за пахву,
  • позиція з хватом за талію,
  • позиція з хватом за стегно або верхню частину ноги (вище коліна),
  • позиція з хватом "кисть - кисть" (жимові підтримки), позиція з хватом "кисть - кисть "(підтримки типу ласо).

Танцювальна підтримка - рух, під час якого один з партнерів піднімає іншого партнера з активною або пасивною допомогою іншого партнера на будь-яку допустиму висоту і утримує його там, а потім опускає на лід. Кількість оборотів і змін позицій під час підтримки не обмежена. Існують короткі підтримки (тривалість цих підтримок не повинна перевищувати шести секунд) і довгі підтримки (тривалість цих підтримок не повинна перевищувати дванадцяти секунд).

Кроки представляють собою комбінації поштовхів, дуг, трійок, перетяжок, дужок, гаків, викрюков і петель, за допомогою яких фігурист переміщається по майданчику.

Перебіжка - найпростіша різновид кроків. Її виконують ходом вперед і назад.

Найпростішими вважаються кроки, в яких основний поворот - трійка. До досить легким відноситься крок трійкою вперед назовні. Він складається з трійки ліва назад всередину з подальшою зміною ковзання на правій назад назовні. Трійку виконують так, щоб у вихідному положенні вільна нога була випрямлена і відведена назад, а в момент повороту не повністю притискалася б до опорної. Перехід на праву назад назовні супроводжується енергійним відштовхуванням внутрішнім ребром лівого ковзана, в результаті чого ліва нога випрямляється і відводиться назад вгору. У вихідному і кінцевому положеннях вільна нога розгорнута, тулуб і голова тримаються прямо. Не можна допускати різких рухів руками.

Кроки трійкою при послідовному виконанні в одну сторону утворюють кругові комбінації. Ці ж кроки, виконані по черзі з різних ніг, утворюють серпантин.

Часто зустрічається - як самостійно, так і в різних комбінаціях - крок гаком назад назовні. З вихідного положення ліва вперед всередину, права нога попереду слід перехід на праву назад назовні, ліва нога ззаду. Потім виконують перехід у вихідне положення на ліву вперед всередину, одночасно виносять праву ногу вперед, і крок повторюється. Голову необхідно тримати прямо, а спину прогнути.

Дужкові кроки можуть бути виконані як по прямій, так і по колу. Поряд з кроками на ребрах ковзанів існують кроки на зубцях. Як правило, їх включають в різні комбінації, щоб підкреслити характерні моменти музичного супроводу.

У танцях на льоду існують наступні кроки:

Ребро - видимий слід на льоду, виконаний фігуристом на одній нозі по чіткої кривої (дузі).

Перетяжка - видимий слід на льоду з переходом з однієї чіткої кривої (дуги) на іншу чітку криву (дугу) без зміни ноги.

Подвійне ребро - видимий подвійний слід на льоду, який спрямований по прямій (в результаті руху фігуриста по льоду на одній нозі на обох ребрах коника).

Відкритий крок - крок, розпочатий поруч з опорною ногою без схрещування спереду або ззаду. При ковзанні вперед вільну ногу тримають ззаду до переходу на опорну ногу для наступного кроку. При ковзанні назад вільну ногу тримають спереду до переходу на опорну ногу для наступного кроку.

Крок з схрещення - крок, розпочатий з положення зі схрещеними ногами таким чином, що рушійна сила з'являється від поштовху зовнішнім ребром ковзана ноги, яка стає після цього вільної ногою. Ноги схрещені вище колін.

Схрещений крок попереду - крок, в якому вільна нога розташована на льоду зовні від опорної ноги і будучи схрещеною перед опорною ногою. Ноги схрещені нижче колін.

Схрещений крок позаду - крок, в якому вільна нога розташована на льоду зовні від опорної ноги і будучи схрещеною за опорною ногою. Ноги схрещені нижче колін.

Крок шассе: просте шассе серія з двох кроків (зазвичай на зовнішньому ребрі і внутрішньому ребрі), в якій на другому кроці вільну ногу ставлять на лід поруч з опорною ногою, а не попереду неї, а опорну ногу (що стала тепер вільної ногою) трохи піднімають таким чином, щоб лезо коника було паралельно льоду;

Схрещені шассе - те ж саме, тільки вільна нога на другому кроці схрещується з опорною ногою. Схрещується ззаду при русі спортсмена вперед, схрещується спереду при русі назад; ковзне шассе - те ж саме, тільки на другому кроці вільна нога ковзає по льоду перед опорною ногою при русі спортсмена вперед і назад при русі назад.

Біговій крок - крок або серія кроків, коли вільна нога проноситься мимо опорної ноги перш, ніж вона опускається на лід, стаючи при цьому "нової" опорною ногою, а колишня опорна нога відривається від льоду, стаючи "нової" вільної ногою.

Дуга - коротке або довге ковзання на ребрі коника вперед або назад.

Махова дуга - дуга, яка виконується протягом декількох музичних рахунків, під час яких під час руху назад вільну ногу піднімають, а потім роблять їй мах спочатку вперед, а потім назад за опорну ногу, після чого повертають назад до опорної ноги для виконання наступного кроку. При русі вперед спочатку роблять мах вільною ногою назад, потім вперед, потім повертають назад до опорної ноги для виконання наступного кроку. Мах ногою дає відчуття "руху по дузі".

Крос рол - крок по дузі, розпочатий з рухом вільної ноги, яку наближають до опорної ноги з боку таким чином, що вона опускається на лід майже під прямим кутом до опорної ноги. При русі вперед ноги схрещуються спереду, а при ковзанні назад - схрещуються позаду. Прискорення надається за рахунок поштовху зовнішнім ребром ковзана опорної ноги, коли вона стає новою опорною ногою. У цьому випадку зміна нахилу корпусу в протилежному напрямку створює "дугоподібний рух".

Змінний крок - крок, виконаний по прямій лінії, при цьому леза обох ковзанів знаходяться плоско на льоду. Вага тіла знаходиться над опорною ногою, яка може бути зігнута або випрямлена в коліні, в той час як вільна нога ковзає по льоду вперед до її повного випрямлення.

Крок на зубцях - крок, при якому спортсмен, перебуваючи на зубцях ковзанів, переступає з однієї ноги на іншу без стрибка.

Поворот - обертальний рух, при якому фігурист змінює напрямок руху з ходу вперед на хід назад або з ходу назад на хід вперед.

Троечних поворот - поворот, виконаний на одній нозі з зовнішнього ребра на внутрішнє ребро або з внутрішнього ребра на зовнішнє ребро, причому крива виїзду триває по тій же дузі, що і крива в'їзду. Фігурист робить поворот в напрямку кривої.

Трійки навколо загальної осі - трійки, виконувані обома партнерами одночасно навколо загальної осі. Партнери виконують ці повороти в Вальсова або зі зміщенням в "напів тангову" позицію.

Дужка - поворотний елемент, що виконується на одній нозі з переходом з зовнішнього ребра на внутрішнє ребро або з внутрішнього ребра на зовнішнє ребро, при цьому дуга виїзду продовжує дугу в'їзду. Фігурист робить поворот в напрямку, протилежному дузі в'їзду.

Крюк - поворотний елемент, що виконується на одній нозі з переходом з зовнішнього ребра на зовнішнє ребро або з внутрішнього ребра на внутрішнє ребро, при цьому дуга виїзду триває по інший дузі, відмінною від дуги в'їзду. Фігурист робить поворот в напрямку дуги в'їзду.

Викрюк - поворотний елемент, що виконується на одній нозі з переходом з зовнішнього ребра на зовнішнє або з внутрішнього ребра на внутрішнє ребро, при цьому дуга виїзду триває по інший дузі, відмінною від дуги в'їзду. Фігурист робить поворот в напрямку, протилежному дузі в'їзду (тобто, в напрямку дуги виїзду).

Махового гак або викрюк - вид гака або викрюка, в якому вільна нога з махом плавно проноситься поряд з опорною ногою перед поворотом і після повороту або проноситься за опорну ногу і утримується над слідом, або виповнюється мах вперед.

Моухок - поворотний елемент, при якому зміна напрямку руху здійснюється переходом з однієї ноги на іншу, при цьому дуга виїзду продовжує дугу в'їзду і обидві дуги мають рівну глибину. Зміна ноги виконується з зовнішнього ребра на зовнішнє ребро або з внутрішнього ребра на внутрішнє ребро.

Відкритий моухок - моухок, в якому п'ята вільної ноги ставиться на лід з внутрішньої сторони опорної ноги, кут між обома ногами довільний. Відразу після перенесення ваги тіла "нова" вільна нога приймає положення за п'ятою "нової" опорної ніг.

Закритий моухок - моухок, в якому підйом вільної ноги утримується у п'яти опорної ноги, поки вільну ногу не поставлять на лід за п'яту опорної ноги. Відразу після перенесення ваги тіла "нова" вільна нога приймає положення попереду "нової" опорної ноги.

Махового моухок - відкритий або закритий моухок, в якому вільна нога робить мах вперед (проходячи повз опорної ноги якомога ближче до неї) і повертається назад до опорної ноги для виконання повороту.

Чоктав - поворотний елемент, при якому зміна напрямку руху здійснюється переходом з однієї ноги на іншу, а дуга виїзду протилежна дузі в'їзду. Зміна ноги виконується з зовнішнього ребра на внутрішнє ребро або внутрішнього ребра на зовнішнє ребро. Якщо в описі танцю не визначене інше, вільна нога ставиться на лід поруч з опорною ногою. Дуги в'їзду та виїзду мають однакову глибину.

Відкритий чоктав - чоктав, в якому вільна нога ставиться на лід з внутрішньої сторони опорної ноги. Відразу після перенесення ваги тіла «нова» вільна нога приймає положення за п'ятою "нової" опорної ноги.

Закритий чоктав - чоктав, в якому підйом вільної ноги утримується у п'яти опорної ноги, поки вільну ногу не поставлять на лід за п'яту опорної ноги. Відразу після перенесення ваги тіла "нова" вільна нога приймає положення попереду «нової» опорної ноги.

Маховий чоктав - відкритий або закритий чоктав, в якому вільна нога робить мах вперед (проходячи повз опорної ноги якомога ближче до неї) і повертається назад до опорної ноги для виконання повороту.

Схрещений відкритий чоктав - чоктав, в якому зовнішня сторона вільної ноги утримується перед опорною ногою під прямим кутом до неї. Стегно відкрите після повороту. Це можуть бути широкі кроки.

Доріжка кроків - серія запропонованих або не встановлених кроків, поворотів і рухів.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

2016 ©Української федерації фігурного катання на ковзанах.

Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється за умови посилання на ufsf.com.ua.