Учасники контрольних прокатів – спортсмени та тренери розповіли сайту УФФК про свої програми, з якими завтра, 19 серпня, фігуристи вийдуть на лід.

Марія Тумановська-Чайка (тренер танцювальних дуетів Марії Голубцової/Кіріла Бєлоброва та Мирослави Ткаченко/Андрія Капрана).

«Обидва дуети починають сезон з новими програмами. Ми спільно вирішили їх змінити попри те, що торік з огляду на непросту ситуацію майже не виступали в міжнародних змаганнях. У Марії Голубцової та Кіріла Бєлоброва  ритмічний танець поставлений в своєрідному ретростилі – під свінг та блюз. Причому, це була пропозиція самих спортсменів. Мені вона відразу сподобалася, я побачила, що Маша та Кіріл насолоджуються цією музикою, відчувають гармонію з нею. А от довільний танець – повністю моя ідея. Я запропонувала танго і мої учні чудово сприйняли цю тему. Ми уже разом її творчо розвинули, обговорили, як виглядатиме «наше» танго на льоду у їхньому виконанні і почали постановочну роботу. Щодо елементів, то ми постійно змінюємо їх конфігурацію, тобто в наших програмах завжди є щось нове. Наприклад, цього разу дует покаже нову комбінацію твіззлів в довільному танці, а нові підтримки та кроки є в обох програмах.

Для Мирослави Ткаченко та Андрія Капрана і ритмічний, і довільний танці підбиралися з урахуванням юніорського віку спортсменів. Це композиції  з сучасними ритмами, поставлені у властивій для молоді манері. Ритм-танець – блюз та фанк, а в основі довільного – пісня Харі Стайлс «Sing of the times». Варто відзначити, що у роботі з цим  дуетом ми плідно співпрацювали з молодим тренером, моїм учнем Олексієм Олійником (відомий український танцюрист, виступав у дуеті з Валерією Гайструк – авт.).

Сподіваюся на успішний сезон для своїх учнів. У кожного з них є своя мета, свої завдання, які вони стараються виконувати максимально добре. Ми послідовно робимо свою роботу, ускладнюємо програми, аналізуємо світові тенденції в танцях і поступово рухаємся вперед».

Андрій Кокура (тренер – Дмитро Дмитренко):

«Я виступатиму з програмами минулого сезону. Це «Страшний суд» групи «Тигрові лілії» у короткій програмі та музика Ніно Рота з фільму «Казанова» у довільній. Так вирішив Дмитро Михайлович (Дмитренко), а я йому довіряю цілком і повністю. Тренер приймає всі рішення, які стосуються програм. Тобто вибір музики, образів, постановка тощо – це його прерогатива. Водночас моя довільна програма все ж зазнала змін. Її малюнок став іншим, оскільки ми майже все в ній переставили. Можна сказати, що це оновлена версія «Казанови», адже музику та образ ми зберегли. Коротка композиція виглядає так, як і раніше. Незначні новації є, але вони не вплинули на основну лінію програми.

Для мене є важливим той факт, що на контрольних прокатах я стрибатиму тулуп у чотири оберти. Вперше я його виїхав ще наприкінці позаминулого сезону. А перед минулим сезоном сталася травма, так що я до нього так і не добрався. Повернувся до тренувань лише під кінець попереднього сезону і от зараз вже вийшов на належний рівень. Оскільки виконуватиму четверний, то каскади у завтрашньому виступі вирішили дещо полегшити. Після прокатів готуватимуся до міжнародних змагань, серед яких хоча б одні мають бути такими, де можна набрати технічний мінімум. Найближчий міжнародний турнір, в якому візьму участь, – шостий етап юніорського Гран прі в Гданьську наприкінці вересня».

Галина Чурілова (тренер танцювальних дуетів Олександри Назарової/Максима Нікітіна та Марії Пінчук/Микити Погорєлова):

«Нові програми Олександри Назарової та Максима Нікітіна були поставлені за допомогою Олександра Жуліна. Я їх оцінюю як роботу досить високого рівня, значно вищого, якщо порівнювати з минулим сезоном. Щоб залишити момент інтриги, не розкриватиму всі секрети заздалегідь, краще дочекаємося виходу на лід моїх учнів. Скажу лише, що для Саші та Максима властиво бути постійно у пошуку і творити щось нове. Нинішні програми – не виняток, в них, як і в попередніх, чимало новацій. Спортсмени придумали, наприклад, цікаві, креативні підтримки…

У Марії Пінчук та Микити Погорєлова також повністю готові програми, вони їх відпрацьовують з середини липня. Хоча наразі ще й не досягнуто максимальної результативності, але дуже радує, що з кожним разом їхній прокат стає все кращим. Це важливо, оскільки дует готується до етапу юніорського Гран прі в Кошице, який відбудеться уже в перших числах вересня».

Таїсія Спесивцева (тренер – Марина Амірханова):

«Моя нова коротка програма дуже романтична – під пісню «Під небом Парижа» у виконанні Едіт Піаф. На одному з тренувань в Харкові її почув по радіо мій тепер уже колишній тренер Сергій Леонідович Баранов, який сказав, що бачить мене у цій музиці. Він і став постановником, а допрацьовувала програму вже в Києві Ірина Олександрівна Чубарець. Мені дуже сподобалося, що у нас вийшло. Сподіваюся, я зможу передати на льоду всі свої асоціації з цією музикою – осінній день в Парижі, падає  листя…З контентом все просто – каскад залишили з минулого сезону, ну і два обов’язкових стрибки – подвійний аксель та потрійний фліп.

Довільна програма також нова, для неї ми обрали декілька музичних тем з мюзиклу «Алладін». Але у мене не конкретний образ принцеси Жасмін, а збірний, образ східної жінки.  Гадаю, що східна тема мені личить, я хотіла її взяти ще в минулому сезоні, але тоді ми вирішили відтермінувати цей момент. Поставила програму Мар’яна Олегівна Козлова, а потім, після мого переїзду до Києва, ми працювали з Іриною Олександрівною (Чубарець). Стосовно технічних елементів більше ясності буде ближче до міжнародних змагань. А на контрольних прокатах постараюся показати вивчені стрибки, зокрема, потрійний ріттбергер, нові для мене каскади».

Дмитро Шкідченко (тренер Кирила Лішенка та Кирила Марсака):

«Минулий «карантинний» сезон з мізерною кількістю стартів не дозволив фігуристам максимально розкрити свої можливості у програмах. Враховуючи цей факт, ми вирішили змінити моїм учням лише по одній програмі. Кирило Лішенко виступатиме з новою довільною (пісня «Велика любов» італійського тріо II Volo), а у Кирила Марсака – нова коротка під пісню «Runaway» британської поп-групи The Overtones.

Наразі у нас не стоїть завдання показати елементи ультра-сі, тим більше на  контрольних прокатах. Головне – вийти на лід, відпрацювати програми, щоб можна було оцінити їх загальний вигляд, тобто, подивитися, чи повністю спортсмен передає образ, наскільки ефективні та якісні зв’язки між елементами тощо. На цьому етапі технічний бік, передусім, для Марсака, поки що не грає великої ролі. У Лішенка трохи інша ситуація. Незабаром у нього старт на етапі юніорського Гран прі в Кошице, тому йому необхідно приділити більшу увагу елементам. Їх набір в обох фігуристів залишився таким, як у минулому сезоні. Працюємо над якістю, чистотою і робимо акцент на стабільність. Поки що на тренуваннях я ще не бачу стовідсоткового виконання. Але ми «в процесі», працюємо над тим, щоб перейти з тренувального варіанту програм до  змагального. У подальших наших планах – вивчення складних елементів. Зокрема, з Кирилом Лішенком після турніру Гран прі впритул займемося потрійним акселем. Паралельно вивчаємо четверний, проте спроби були нечастими і поки що далекими від ідеальних. Щоправда і завдання було відповідне, тобто йшлося саме про спроби, щоб спортсмен розумів, над чим далі працювати».

Марія Андрійчук (тренер – Вадим Честаховський):

«Мені давно подобається творчість американської співачки Бет Харт і я дуже хотіла подібну музику для своєї програми. Коли ми вирішили змінити коротку програму, я  просто скинула своєму тренеру одну з пісень  – Caught Out in the Rain і була рада, що він погодився спробувати. Це цікава композиція і я катаю її із задоволенням. А от довільну програму на музику з кінофільму «Титанік» ми залишили і на цей сезон. Справа в тому, що торік через карантинні обмеження я не так часто виходила на лід і лише двічі змогла виступити з нею на змаганнях.  Щоправда, ми внесли в програму стільки змін, що її можна назвати ремейком – дещо додали, зробили складнішими заходи на стрибки… Технічний контент не змінювали, просто стабілізували елементи, зокрема, каскади. Це важливо, особливо в контексті підготовки до етапу юніорського Гран прі в Любляні (Словенія), в якому я братиму участь».

Лілія Батутіна (тренер спортивної пари Софії Голіченко/Артема Даренського):

«До нового сезону ми змінили лише коротку програму. Ідея цього разу була моєю. Я запропонувала тему з фільму Віма Вендерса «Піна». Ми взяли звідти три музичних фрагменти, скомпонували і у нас вийшла темпова, динамічна, змістовна коротка композиція. З хореографією допомогла Ірина Чубарець, також були корисними консультації Олексія Олійника. Програма готова, я бачу, що спортсменам приємно її катати. Хоча Артем, на відміну від Соні, котрій музика відразу сподобалася, спочатку сприйняв її прохолодно. Але варто було розпочати постановку, як ставлення змінилося. Програма настільки зацікавила моїх учнів, що робота над нею йшла легко, просто, без жодних проблем. Довільна програма та сама, що й у минулому сезоні – на музику з кінофільму «Люди в чорному». Але ми її удосконалили – зробили дещо складнішою в плані постановки, деяких парних зв’язок, хореографії. Порядок елементів також трохи змінився – в бік ускладнення. Цьогоріч ми маємо три підйоми четвертого рівня, причому, один з них – reverse lasso – найскладніший у парному катанні».

Федір Куліш (тренер – Олександр Артищенко):

«На контрольних прокатах я покажу нову коротку програму. Мені хотілося в цьому сезоні знайти для себе щось інше, зі свіжою темою та образами. Ми зупинилися на пісні мексиканського співака і композитора Хуана Габріеля «Поки я не дізнався про тебе», але обрали «мінусівку», в обробці симфонічного оркестру. Музика близька мені і це був мій вибір. До того, як його зробити, я перебрав чимало варіантів, деякі відхиляв Олександр Дмитрович (Артищенко), тому я продовжував шукати. Під час цього процесу згадав про коротку програму американського фігуриста Джонні Вейра на Олімпіаді-2010, яка мені так подобалася. Це був якраз варіант твору Хуана Габріеля. Я ж запропонував інший  фрагмент, який Вейр не застосовував, і мій тренер його схвалив. Програма складається з трьох частин. На перший елемент йде спокійний її «шматок», потім відразу перехід на фортеп’яно, далі в повній мірі розкривається вся ця неймовірно красива музика. У мене образ закоханого романтика. Постановником стала Марія Дмитрівна Підоприхіна, це мій новий хореограф. З елементів планується потрійний аксель, каскад 3+3, сольний потрійний фліп.

Довільну програму ми не змінювали. Вона залишається «слово в слово» такою, як у минулому сезоні. В ній – три композиції рок-групи Бі-2 («Вічна примарна зустрічна», «Віскі», «Ля ля тополя»). Поставив програму Олексій Олійник, а у виборі музики чи не найбільшу участь взяла моя мама. Мені дуже сподобалися її творчі знахідки, склейки, послідовність елементів. У довільній я також планую виконати потрійний аксель. Щодо стрибка у чотири оберти, то навесні я уже виходив на ріттбергер, але мусив призупинити роботу над ним, оскільки маю  проблеми зі спиною. Треба себе трохи притримати, щоб вистачило на весь сезон.

На прокатах покажу полегшений варіант довільної, тому що не встиг накатати на стабільний варіант». 

Філіп Залевський (тренер спортивної пари Віолетти Сєрової/Івана Хобти):

«Коротку програму на музику з кінофільму «Хижі птахи: вражаюча історія Харлі Квінн» ми залишили з попереднього сезону. Змінили лише деякі деталі для того, щоб виконати приписи ISU щодо елементів на цей сезон, наприклад, заходи. А довільна програма у нас нова. Для неї вирішили обрати пісню з репертуару Бейонсе «Halo». Це інструментальна музика з невеликими вкрапленнями вокалу. Я давно хотів взяти її для програми, але, як і кожний музичний твір, вона мала підійти під певні вік та рівень катання, під її розуміння. Гадаю, що нині мої учні уже «доросли» до того, щоб виступати під Бейонсе. Зазначу, що у постановці нам дуже допомагав Олексій Олійник, ми разом багато працювали, ретельно продумували всі деталі. Програма вийшла цікавою, сподіваюся, її оцінять належним чином і публіка, і судді. Щодо елементів, то 

відшліфовуємо те, що вже напрацювали, а також вивчаємо нові, передбачені правилами на наступний сезон. Так, у нас буде інший підйом, у короткій програмі змінюється тодес».

Анастасія Архіпова ( тренер – Марина Амірханова):

«У мене обидві програми нові, хоча спочатку ми не планували змінювати коротку. Але я подумала і вирішила: в новий сезон – з чистого аркуша і озвучила тренерам свою ідею поставити нову коротку програму в іспанському стилі. Я запропонувала пісню ізраїльської співачки Ясмін Леві «Entre tu amor», яку вона виконує в ритмі танго іспанською мовою. Мене всі підтримали і ми розпочали постановку. Музику до довільної програми також обрала я. Це пісня «Lighthouse» у виконанні канадського співака Патріка Уотсона. В ній немає конкретної теми та образу і в цьому навіть є своя «родзинка». У мене ця музика викликає асоціації з дощем…Постановником обох програм був Дмитро Дмитренко. Я вперше з ним працювала і у захваті від стилю його роботи та свіжих, креативних ідей.

Щодо технічного контенту, то цьогоріч ми його ускладнили і я вже наближаюся до того рівня, на якому виступала раніше. В короткій програмі це каскад з двох потрійних тулупів, потрійний ріттбергер, хоча, можливо, упродовж сезону стрибок змінимо на складніший, а також подвійний аксель. В довільній програмі з потрійних стрибатиму тулуп у каскаді з подвійним акселем, потрійний лутц у каскаді з подвійним тулупом, сольні потрійні ріттбергер, фліп, сальхов…

Зазначу, що цього літа я двічі була на зборах в Таллінні, щоб підготуватися до сезону, набратися досвіду, почистити техніку».

 Чемпіон України в чоловічому одиночному катанні Іван Шмуратко розповів про свої програми в нещодавньому інтерв’ю сайту УФФК, з яким можна ознайомитися за посиланням  https://ufsf.com.ua/іван-шмуратко-нова-програма-як-книга/