Вільне володіння державною мовою |
Дитина має вміти (компетентності) | Завдання для виконання |
Уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття | • Завжди, інколи, ніколи: вчимося висловлювати почуття• Чарівні фрази: вчимося словесно надавати підтримку• Учимось розрізняти емоції та почуття• Визначаємо ознаки хвилювання• Власний посібник «Мої емоції та почуття»• Скринька щастя. Що приносить нам задоволення?• Емоційний термометр: вимірюємо рівень почуттів• Вивчаємо емоції за виразом обличчя• «Ефект гніву»: тренуємо емоційний інтелект• «Ефект гніву»: тренуємо емоційний інтелект• Аналізуємо себе: п’ять позитивних якостей (хлопчик)• Аналізуємо себе: п’ять позитивних якостей (дівчинка)• Шкала тривоги• Шкала гніву |
Уміння чітко та аргументовано пояснювати факти | • Зашифровані прислів’я: розгадуємо, читаємо й пишемо• Розгадуємо зашифровані прислів’я• Прислів’я та анаграми• Розшукай сховані слова• Метаграми «Слова-сходинки» • Незвична головоломка «Фігури та слова»• Анаграма «Дитинчата тварин»• Анаграма «Дні тижня»• Анаграми: приховані назви тварин• Анаграми «Зашифровані місяці»• Анаграми «Світ навколо нас»• Намалюй слова: вчимося розгадувати анаграми• Розгадуємо логогриф: «гра» у словах• Головоломка «Складаємо слова»• Чіткі кроки: пройди лабіринт за планом |
Любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях | • Моя книжкова полиця• Читаємо прислів’я по складах• Вчимось читати по складах• Рахуємо склади й вчимося читати• Склади прислів’я: пори року• Стіна читця: розвиваємо навички читання• Вивчаємо назви різних частин книги• Барвисті рими• Знайди риму• Учимось складати власне оповідання• Швидкочитання: фрагменти творів Лесі Українки• Швидкочитання: фрагменти творів Івана Франка• Доповни речення: розвиток навичок письмового мовлення• Незавершені речення: подивися на малюнки й заповни пропуски• Сортування слів: розподіляємо слова за категоріями |
Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами |
Уміння дитини | Завдання для виконання |
Можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування | Завдання з англійської мови:• Учимо дні тижня• Слова та малюнки• Анаграми англійською• Вивчаємо сторони світу• Описуємо вподобання • Вказівні займенники англійською: this, that, these, those• Учимося використовувати дієслово “to be” в теперішньому часі• Описи помешкань: учимо англійську лексику• Описуємо кімнати • Прорахуй і напиши в множині • Де знаходиться песик: вивчаємо прийменники• Вивчаємо can/can’t та has got/hasn’t got: вгадай тварину• Обери правильний артикль а або an • Ствердження і заперечення в англійській мові• Намалюй обличчя дітей • Прийменники англійською: домалюй картину• Вчимось відповідати на питання «Чий?» • Учимось розрізняти емоції та почуття • Вчимось визначати погоду англійською мовою• Мої улюблені речі: колір, іграшка, тварина, вид спорту• Цифри та кольори англійською мовою: розмалюй та порахуй тварин• Прийменники англійською: намалюй іграшку• Назви кольорів англійською: розфарбуй малюнок• Назви кольорів англійською: їжа• Пишемо правильно літери • Пишемо слова по літерах• Кросворд англійською «Комахи»• Назви кольорів англійською: розфарбуй тварин• Вчимо слова, розмальовуючи |
Математична компетентність |
Виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі | • Учимось помічати математику в житті• Вчимось орієнтуватися в нумерації місць• Розмальовка за арифметичними діями• Арифметичні траси: додавання та віднімання• Розмальовуємо та вивчаємо розряди чисел• Квіткова арифметика: заповни пропуски в прикладах• Невідомі доданки: обчислюємо суми від 10 до 100• Лабіринт «Кумедне додавання»• Математична головоломка |
Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань | • Тихіше їдеш – далі будеш: обчислювання й порівняння в межах 100• «Змійка»: аналізуємо та рахуємо• Головоломка «Магічний квадрат»• Повертаємо фігури й тренуємо мислення• Головоломка: виконуємо арифметичні дії• Визначаємо час• Додаємо й рахуємо час, що пройшов• Доміно часу: учимось граючись• Учимось рахувати час, що пройшов• Порівняй та розмалюй однакові фігури• Геометричні візерунки: створюємо орнаменти• Геометричні малюнки: малюємо фігури• Головоломка «Квадрат юного математика»• Шукаємо фігури та розвиваємо увагу• Головоломка «Спортивна математика»• Головоломка «Секрети арифметики»• Сховані кубики: тренуємо логіку й мислення• Учимось малювати симетрично• Вивчаємо дзеркальну симетрію• Вивчаємо симетрію за точками• Вивчаємо принцип множення• Математична гра «Хто швидше рахує?» |
Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини | • Вивчаємо швидкість руху транспорту• Вчимося обчислювати периметр• Плануємо покупки: навички додавання на практиці• Головоломка «Логіка малюнків»• Вивчаємо геометричні фігури• Вчимося міркувати за аналогією |
Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій |
Формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї | • Спостереження на прогулянці: розвиваємо уважність• Матеріали предметів: розподіляємо слова• Вивчаємо різні сторони світу• Загадковий космос: планети, зірки• Кросворд «Сонячна система»• Вивчаємо порядок планет Сонячної системи• Логічна задача: розвиваємо мислення• Вчимося міркувати за аналогією• Виготов власний годинник• Головоломка «Планети тварин»• Розшукай сховані слова: дикі тварини |
Самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів | • Вивчаємо категорії «живе» й «неживе»• Сприймаємо світ протягом року: 5 органів чуття |
Пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження | • Пізнавальна розмальовка «Життєвий цикл»• Коло питань: дізнаємося одне про одного• Виготовляємо книгу «Все про мене»• Розвиваємо логіку, добираючи ключі до замків• Сприймаємо світ протягом року: 5 органів чуття• Розмальовка «Сім нових чудес світу»• Пізнавальна розмальовка «12 місяців»• «Замки»: розвиваємо логіку та увагу• Частини цілого: тренуємо логіку й увагу• Розвиток логіки й уваги: спортивна плутанина• Одягаємося відповідно до погоди• Мінлива погода: вчимося описувати погоду |
Інноваційність |
Відкритість до нових ідей | • Малюємо свою велику мрію• Створюємо комікси: фантазуємо та малюємо• Cклади історію: розвиваємо фантазію• Кольорові сни• Домалюй відсутні частини малюнка• Доповни сюжет малюнка• Створіть власний календар |
Ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади | • Де я живу: малюємо свій район• Моя особиста інформація: орієнтуємося в своєму районі• Портрет у промінцях: пізнаємо себе й своїх рідних |
Екологічна компетентність |
Усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства | • Прибираємо галявину, сортуємо сміття• Світ тварин: хто яку користь приносить• Вивчаємо світ тварин. Чим ласують тварини?• Дивовижний ліс. Малюємо дерева |
Інформаційно–комунікаційна компетентність |
Опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях | • Мій комп’ютер: вивчаємо клавіатуру |
Навчання впродовж життя |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання | • Малюємо та рекламуємо: придумуємо дизайн• «Бажання та потреби»: тренуємо інтелект• Пори року: знайди відмінності та розмалюй• Описуємо поняття та вчимося міркувати |
Організацію власного навчального середовища | • Мій тиждень: учимось планувати справи• Мій час: учимося планувати• Мої відповідальні кроки. Аналізуємо свій день.• Ти – зірка! Вчимося планувати |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі | • Правила в малюнках: учимося співпрацювати• Головоломка знайди слова: «Моя школа»• Самопрезентація «Дев’ять фактів про мене»• Рюкзак «Цікаво про мене» |
Громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей |
Співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб | • Вивчаємо професії• Водоспад доброти: здійснюємо добрі вчинки |
Уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України | • Збираємо валізу: готуємось до подорожі малюючи• Розмальовка «Герб та прапор України»• Розмальовка «Державний гімн України»• Учимо Державний Гімн України• Розмальовка «Прапори країн Європи»• Пізнавальна розмальовка «Україна» |
Дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя | • Визначаємо ознаки здоров’я. Збираємо букет здоров’я• Важливі контакти екстрених служб• Розмальовка «Улюблена їжа»• Їстівне, неїстівне. Аналізуємо об’єкти навколишнього світу.• «Моє тіло»: учимось поважати своє тіло• Частини тіла людини «Дівчинка»• Частини тіла людини «Хлопчик»• Як приготувати какао: розмальовуємо та описуємо процес |
Культурна компетентність |
Залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості | • Малюємо двома руками• Казкові герої – ставимо власні вистави• Малюємо асоціації та розвиваємо фантазію• Розмальовуємо приховані зображення• «Фотополювання»: малюємо та тренуємо увагу• Вивчаємо літерне позначення нот• Малювання по крапках• Віднови малюнки: наклей правильно• Творче завдання «Моя матуся»• Веселі плями (фантазійна розмальовка)• Місяці й пори року: малюємо асоціації• Випадкове малювання: створюємо малюнки з елементів |
Підприємливість та фінансова грамотність |
Ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень | • Учимось рахувати гроші• Барвистий акваріум: розмальовуємо й фантазуємо• Кумедні картинки: аналізуємо помилки• Тренуємо пам’ять• Пригадай три речі: розвиток навичок конкретизації |