На «Льодовій арені» Києва завершилися передсезонні контрольні прокати українських фігуристів. Свої  програми, з якими вони виступатимуть у змаганнях майбутнього сезону, представили танцювальні дуети Софія Лизогуб/Данило Єфременко, Анна Чернявська/Володимир Горовий,  Дар’я Попова/Володимир Бєліков, Олександра Назарова/Максим Нікітін;  спортивні пари Софія Голіченко/Іван Павлов, Віолетта Бичкова/Іван Хобта, Софія Нестерова/Артем Даренський;  одиночники(жінки) Анастасія Пєтухова, Варвара Ромадінова, Анна Ракович, Марина Жданович, Анастасія Архіпова; одиночники(чоловіки) Михайло Лейба, Андрій Кокура, Кирило Лішенко, Михайло Рудковський, Іван Шмуратко.

«Цього року ми не наполягали на участі у контрольних стартах членів «дорослої» збірної і зосередилися на юніорах, яким належить першими відкрити сезон. За два дні прокатів картина вималювалася наступна:  практично у кожного спортсмена були свої недоліки, помилки, певні недопрацювання, які потребують пильної уваги під час подальшої підготовки. Трохи розчарувало, що не все вийшло, як сподівалися, але ситуація не критична – це суто робочі тренерські моменти. Є час і можливості, щоб внести корективи у тренувальний процес», – наголосила у своєму коментарі старший тренер збірної України з фігурного катання на ковзанах Марина Амірханова.

-Марино Олегівно, цьогоріч серед українських юніорів, які готуються до серії Гран прі,  – чимало дебютантів змагань такого рівня. Це, зокрема, одиночники Кирило Лішенко, Михайло Рудковський, Михайло Лейба, Анна Ракович, танцювальний дует Анна Чернявська/Володимир Горовий…Наскільки задовольнила вас їх готовність до важливих стартів?

Поки що наші молоді фігуристи ще не дотягують до рівня кращих спортсменів цього віку. Відтак участь в турнірах Гран прі нинішнього сезону буде для них, я би сказала, навчальною, своєрідною школою. Вони мають побачити і усвідомити, що вимагається на цьому, новому для них етапі, що навколо них відбувається, до чого повинні прагнути.

– Вочевидь, що до таких досвідчених «гравців» на юніорському полі як, наприклад, Анастасія Архіпова, Іван Шмуратко вимоги інші. Як оцінюєте їх прокати?

-Ну, по-перше, змагання Гран прі ще не завтра, тому будемо аналізувати і розбирати виступи цих й інших спортсменів. Як тренер скажу так: могли і повинні все зробити краще. Скажімо, Архіпова не виконала сьогодні два стрибки, значить, усувати треба цілий комплекс проблем, які призвели до цього.

– Чому в програмі Івана Шмуратка не було потрійного акселя, який у минулому сезоні він чудово виконував?

-Це пов’язано з пошкодженням голеностопа, якого він зазнав весною. У Івана півтора місяці нога перебувала в гіпсі  і це якраз у той час, коли треба було тренуватися, вчити елементи. Він став на ковзани лише наприкінці травня, тому аксель ще не поновив. Коли це відбудеться, намагатимемося накатати програму з двома потрійними акселями.

-Чиї були ідеї та постановка нових довільних у Шмуратка(Алессандро Сафіна «Luna tu») та Архіпової(«Imagine» Джона Леннона)?

-Музику довільної програми Івана запропонувала я, а поставив її Дмитро Дмитренко. А з Анастасією працює Марія Тумановська-Чайка . Саме вона запропонувала цю музику, компонувала її й була постановником програми.

-Марино Олегівно, чому в прокатах не брали участі танцювальні дуети Марія Голубцова/Кирило Бєлобров та Ольга Гіглава/Єгор Єгоров?

– Марія та Кирило разом зі своїм тренером Марією Тумановською-Чайкою зараз на зборі в Німеччині, а дует Гіглава/Єгоров, на жаль, розпався. Єгор тепер тренується у США з американською партнершею у групі Олексія Кільякова.