Мені здається, зараз вже все менше і менше піднімається це питання. Ще років 20-30 тому ярлик “так у нього просто немає здібностей до іноземних мов” навішувався відразу. І багато, прийнявши подібні висловлювання близько до серця, навіть не бралися вивчити англійську, німецьку, французьку і т.д. А якщо таке звучало не з вуст якогось однолітка, а від авторитетного викладача, у якого був свій супер ефективний метод? Ну все, спілкуватися з іноземцями на їхній рідній мові точно не світить. Сумно. Добре, що зараз все краще. І про нездатність до іноземного говорять рідше.

Але ми давайте все-таки обговоримо, що ж таке ця “нездатність” (мабуть, вроджена), звідки ноги ростуть. Думаю, кожен бачив, що одним простіше даються фізика з математикою, іншим російський з літературою, а третім фізкультура)) І англійська не такий особливий предмет, щоб виділяти його з усіх інших. З кожного предмету, в будь-якій області може бути складно або легко. Але ви точно можете з цим розібратися, якщо вам це буде потрібно і ви будете знати, як це робити. 

Все ж повернемося до англійської і подивимося, які труднощі у нас виникають саме з ним (ну або з іншою іноземною мовою, який ви вибрали).  Хочете заговорити англійською?

Те, що ви робите на уроках не відповідає поставленим цілям

Ми вчимо англійську купу часу в школі, потім в інституті, хтось ще з репетиторами і на курсах, а говорити так і може (а це зараз найголовніша потреба). Звідси часто і народжується міф “я нездатний”. Ну а втім чому ми повинні почати говорити, якщо нас вчили читати тексти і відзначати правильні відповіді. І ще вписувати слова в пропуски. Дуже наївно вважати, що читаючи і виконуючи граматичні вправи можна навчитися говорити. Вас не говорити вчили, вас вчили читати. Тому читати ви і можете. Це як вчитися водінню, вивчаючи правила дорожнього руху. Чи не занадто ефективний метод, щоб навчитися водити, згодні?

Хоч стаття і не зовсім про це, хочеться дати пораду: перед тим як приступити до навчання, зрозумійте для себе, навіщо вам потрібна мова. І організуйте собі такі заняття, щоб ви робили саме те, що відповідає вашої мети. Якщо вам потрібна іноземна, щоб листи писати, пишіть на заняттях. Якщо ви хочете дивитися фільми в оригіналі, дивіться фільми. Ну а якщо ви хочете speak English, доведеться цього і присвячувати основний час заняття. Щоб навчитися водити машину, потрібно сісти за кермо і почати водити машину. Ну ніяк без цього.

принципи навчання

Це один з моментів, чому хтось рухається швидше, а хтось повільніше. Є основні моменти, які повинні бути присутніми у вашому навчанні, щоб освоєння граніту йшло легко і в задоволення. Адже коли складно, заплутано і незрозуміло, ми швидко закидаємо. І знову ж таки може з’явитися ця “нездатність”. 

  • Намагайтеся, щоб у вашому навчанні завжди було досить наочності. Тобто ви не просто повинні чути / читати абстрактні слова, а мати перед очима предмет вивчення. Вивчаючи країни, класно покриття глобус, де вони підписані англійською.
  • Вивчайте матеріал від простого до складного по невеликих кроків. Не треба перестрибувати і пропускати матеріал. Потім така каша в голові буде, що все одно доведеться повертатися і розгрібати пропущене.
  • Розбирайте все, що вивчаєте. Не залишайте матеріал незрозумілим. Одне слово не зрозуміли, пройшли повз, інше … Якийсь правило недозрозуміли … І ось як сніжний ком накопичилося СТІЛЬКИ всього, що простіше назвати себе нездатним і кинути навчання. Але ж можна було просто сісти і розібрати кілька незрозумілих вами слів.   

Методика навчання

Зараз величезна кількість шкіл, курсів, репетиторів, які навчають іноземної мови. В більшості своїй вони пропагують комунікативний метод. Але я рекомендую все ж дізнатися про них побільше і вибрати те, що найбільше відповідає вашим цілям. Проводяться безкоштовні вебінари, майстер-класи, пробні уроки та інші подібні заходи, де ви можете дізнатися більше про те, як вас збираються вчити. І ще раз повторюся, якщо вам потрібна розмовна мова, шукайте місце, де на занятті кажуть БАГАТО часу. У нас це, наприклад, 80% заняття. Практика – запорука успіху. Чим більше ви щось робите, тим краще ви це робите. І тут повернуся знову до “нездатності”. Ви все знаєте свою рідну мову. І це не вроджена здатність. Нам потрібен час, щоб освоїти його, але все ж освоїли. Хтось швидше, хтось повільніше, але в першому класі ж уже все прекрасно розмовляли українською, чи не так? І все завдяки тому, що у нас кожен день була практика. Тому ми зараз не агукає, а говоримо повними реченнями.

лінь

Або я б навіть назвала це відсутністю мотивації. Знаєте, чому дітям в школі буває нецікаво вчитися? Тому що їм ніхто не пояснив, навіщо вони навчаються. Де вони зможуть застосувати ось цей параграф з підручника. Ніхто не пов’язав досліджуваний предмет з життям. Ось і ми, дорослі, іноді вчимо англійську, тому що “потрібно”, “модно”, “все вчать” … А ось конкретного НАВІЩО немає. Ось і розтягується навчання на року. Просто вчимо, щоб вчити. Але ось тільки з’являється мета – зробити презентацію для іноземних партнерів через місяць, поїхати у відрядження до Європи, вступити до закордонного ВНЗ і т.д., – лінь кудись зникає сама собою. І ви біжите на заняття і розумієте, навіщо воно вам це. 

Ну а якщо нічого такого конкретного перед вами не варто, то все одно раджу вам вибрати якісь орієнтири. Наприклад, ви вчіть англійську для подорожей. Ок, нехай у вас будуть на шляху міні-мети. Припустимо, ви даєте собі місяць, щоб навчитися розмовляти на “аеропортові” теми. Ще місяць, щоб без праці застосовувати всі “готельні” слова і фрази. Ну і потім ще місяць, щоб зуміти орієнтуватися в незнайомому місті і пройтися по визначних пам’ятках. Нехай будуть такі пунктики на шляху до вашої мети. Досягнення кожного з них буде надавати ще більше ентузіазму і штовхати вперед. І бачачи свої успіхи, ви точно не станете говорити, що ви нездатний.

Працьовитість і завзятість

Це почасти про практику, частково про мотивацію, але хотілося б виділити окремо. Буває, приходять учні, які хапають все буквально на льоту. Їм не потрібно багато разів повторювати, розжовувати матеріал. Вони відразу на уроці застосовують те, що ви їм пояснили. Але потім настає час самостійної роботи. Вони приходять додому і або взагалі нічого не роблять, або самий мінімум. Ніби як і позанимался. Зійде. А на наступний урок доводиться згадувати все заново. Бо не закріпив, що не відпрацював як треба. 

І навпаки, приходить студент, який не так швидко схоплює нове. Йому потрібен час, щоб вимовити нову фразу іноземною мовою. Розібратися з нею. Він не скаже на занятті стільки фраз, скільки перший студент, але потім прийде додому і допрацює все це. Зробить повноцінну домашку, та ще й самостійно промовить ще раз матеріал. І наступного разу буде легко використовувати те, що вивчали. Ні згадувати не потрібно, ні заново тренувати. Можна рухатися далі. І в кого язик повернеться назвати когось із них нездатним? Обидва класні і точно здатні вивчити мову. 

Система в навчанні

Зазвичай, якщо ви ходите на заняття на курси або займаєтеся індивідуально з викладачем, у них є повністю розроблена система, яка націлена на потрібний вам результат (зараз будемо вважати, що з цим проблем немає). Ваше завдання – слідувати цій системі, не пропускаючи нічого і дотримуючись всіх вказівок. Пропуски призводять до того, що вчитися стає складно і “мені це не під силу”. Так що не відставайте, “наздоганяти” складніше. Хочете заговорити англійською?

Підводячи підсумок, хочеться сказати, що все ви можете. У тому числі вивчити мову. Це, звичайно, не так швидко, як навчитися кататися на велосипеді, але теж абсолютно реально. Ну а якщо вам говорять зворотне, не вірте!)) І приходьте до нас вчитися і на очну форму, і онлайн.   

Джерело: easyspeak.ru